Обслуговування гальмівної системи
В основному всі скутери і мопеди мають передні дискові та задні барабанні гальма. Це дві різні гальмівні системи. Передні гальма дисковий, гальмівні колодки приводяться в дію за допомогою гідравлічної системи, заповненої гальмівною рідиною. Задні гальма барабанного типу, приводяться в дію механічно за допомогою троса. Розглянемо окремо обслуговування кожної гальмівної системи.
Обслуговування дискового гальма полягає в наступному:
- регулярна перевірка рівня гальмівної рідини
- огляд стану гальмівних колодок
- огляд і перевірка механізмів і гальмівних шлангів
- регулярна перевірка товщини гальмівних накладок і гальмівного диска
Гальмівна рідина знаходиться в спеціальному бачку, який розташований на кермі. Бачок може бути залізним або пластмасовим. На залізному бачку є віконце, через яке спостерігається рівень гальмівної рідини. В пластмасовій бочці віконця немає, але він виготовлений з напівпрозорого матеріалу, за рахунок цього можна бачити рівень рідини в бачку.
При експлуатації скутера відбувається природний знос гальмових накладок і гальмівного диска. Це призводить до зниження рівня рідини в системі. У цьому випадку необхідно долити гальмівної рідини до нормального рівня. Не допускайте зниження рівня рідини нижче мінімально допустимого. Це може призвести до потрапляння повітря в систему і, як наслідок, призведе до відмови в роботі гальмівної системи. Якщо все таки повітря потрапив в систему, то її необхідно прокачати до повного виходу повітря з системи.
Застосовувати гальмівну рідину тільки ту, яку радить виробник. З часом рідина вбирає в себе вологу і втрачає через це свій властивість, тому рекомендується один раз на два сезони повністю міняти в системі гальмівну рідину.
Не знімаючи гальмівних колодок, можна стежити за товщиною гальмівних накладок. Якщо товщина їх менше 2 мм, то необхідно замінити накладки. Якщо Вам дозволяють кошти, то можна уникнути цю процедуру, купивши повністю нові колодки з накладками.
Після заміни колодок або накладок необхідно налаштувати заново гальмівну систему.
Тепер перейдемо до заднього барабанного гальма. У цій системі особлива увага приділяється стану та зносу гальмівних накладок. Ефективність такого гальма залежить від якості матеріалу, з якого зроблені гальмівні накладки. Чим вище якість, тим триваліше робота таких колодок.
Регулюється барабанне гальмо за допомогою гайки, яка зазвичай знаходиться біля заднього колеса. Якщо немає ефективності гальмування, а гайка вже закручена до кінця, то це може говорити про знос накладок або про розтягуванні гальмівного троса. Затягувати трос потрібно так, щоб колесо оберталося без пригальмовування і вільний хід ручки гальма був у межах 10 -20 мм
Щоб побачити і перевірити знос накладок, необхідно зняти колесо. Якщо товщина накладок менше 2 мм, їх необхідно замінити. Знос накладок може бути нерівномірним, тобто одна-більше, інша менше зношена, а ось доведеться замінити накладки на обох колодках. Такі правила.
Набагато рідше, але доводиться міняти і сам барабан, він так само піддається зносу. За всієї гальмівною системою необхідно спостерігати дуже ретельно і своєчасно замінювати зношені компоненти.