Регулювання карбюратора

Регулювання карбюратора
Регулювання холостого ходу
В основному на початковому етапі експлуатації скутера або мопеда карбюратор не вимагає значних регулювань. Виробник мототехніки налаштовує його ще на своєму виробництві. Але виробники бувають різними по відношенню до збираної техніці, тому може і знадобиться невелика налаштування роботи карбюратора.
При правильно відрегульованому карбюраторі двигун працює рівно без збоїв обертів, без «захлебываний» двигуна при відкритті дросельної заслінки.
Якщо Ваш скутер заводиться з працею і при русі Ви виявляєте нестійку роботу двигуна, а так само перебої на холостому ходу двигуна, то це означає, що необхідно відрегулювати карбюратор скутера. Велика витрата палива так само є сигналом для огляду і регулювання карбюратора.
Що може бути причиною нерівній роботи двигуна і великої витрати палива...Можливі причини це засмічення жиклерів або каналів карбюратора, порушений рівень палива в поплавковій камері, порушені регулювання кількості і якості паливної суміші, що подається в камеру згорання.
При регулюванню карбюратора необхідно домогтися стійкої роботи двигуна на оборотах приблизно 1500 об/хв. Всі регулювання радиться робити в сервісних центрах, але знаючи їх апетит іноді просто немає можливості для такого сервісу. Регулювання сама по собі не складна і цілком можна обійтися своїми силами.
Перед регулюванням:
- Перевірити або замінити свічку
- Прочистити або замінити повітряний фільтр
- Прочистити жиклери й канали карбюратора
Після цих дій заведіть і прогрійте двигун. Регулювання оборотів холостого ходу робиться наступним чином. Встановіть скутер або мопед на рівну площадку, використовуючи центральну підніжку.
- після прогріву двигуна «гвинтом якості» знизити оберти двигуна до самих мінімальних
- поворотом «гвинта кількості», добийтеся максимальної частоти обертання колінчастого вала
- знову за допомогою гвинта якості» знизити частоту обертання колінчастого валу до мінімальної, і знову «гвинтом кількості» підняти обороти до максимальних.
Всі ці операції треба провести 3 -4 рази, поступово знижуючи частоту холостого ходу. Після цього необхідно перевірити правильність регулювання карбюратора.
Для цього різко поверніть ручку газу. Якщо при цьому з'являються провали в роботі двигуна, то суміш необхідно збагатити, для цього загорніть «гвинт якості» на 1/4-1/3 обороту.
Якщо ж двигун відразу глухне при різкому повороті ручки газу, то суміш потрібно збіднювати, для цього відверніть «гвинт якості» на 1/4-1/3 обороту.
Після всіх налаштувань можна перевірити техніку на ходу. І після такої перевірки можна також визначити якість регулювань карбюратора станом свічки запалювання. Викрутити свічку і уважно огляньте її. В таблиці наведені основні показники.
Результат роботи двигуна | Стан свічки | Причини |
Помірний витрата палива, стабільні обороти на холостому ходу, гарний прискорення | Різьбова частина має темний нагар, керамічна частина світлого або коричневого кольору без нагару | Правильна настройка |
Плавають обороти при роботі на холостому ходу, велика витрата палива | Різьбова та керамічна частини свічки мають нагар чорного кольору, закопчені | Перезбагачена суміш в низькому і середньому діапазоні обертів |
Двигун погано заводиться, погано набирає обертів при обертанні ручки газу, «стрілянина» в карбюратор, двигун не тримає обороти холостого ходу | Керамічна частина свічки біла | Збіднена суміш в низькому і середньому діапазоні |
Двигун «захлинається» на високих оборотах, невелике прикриття ручки газу призводить до підвищення обертів. Велика витрата палива. На максимальних обертах двигун починає «стріляти» | Керамічна частина свічки чорно-коричнева або чорна, вкрита нагаром. Різьбова частина покрита чорним нагаром. | Перезбагачення суміші на високих оборотах |
Погане прискорення і набір обертів після половини ходу ручки газу. Можлива «стрільба» через повітряний фільтр. | Керамічна частина свічки біла | Збіднення суміші у високому діапазоні обертів |
І не забувайте про техніку безпеки. Категорично забороняється регулювання карбюратора в закритих приміщеннях.